sunnuntaina, helmikuuta 17, 2008

Lankavarastojen tyhjennystä.

Vuodenvaihteen muuton alla totesin, että minulla on suhteettoman paljon kasaantunut lankoja, enkä ole suunnitellut niistä varsinaisesti mitään. Kaseerasin langat läpi, lajittelin ja punnitsin, 9780g (plus, että jälkeen päin löysin vielä jonkun verran, eli yli 10kg:n kyllä päästiin...).

Tein päätöksen, että alan pikkuhiljaa neulomaan jo olemassa olevista langoista kaikenlaista tarpeellista... Ihan mukavasti olen saanut aikaisekseni, mutta näin "uus-suurperheellisenä" olen todennut, että aikani "bloggailla" on melkoisen rajallista. Niinpä nyt pikkuhiljaa päivittelen luomuksia blogiini, sillä kyllä minä itse ennenkaikkea haluaisin, että tekeleeni olisivat jossain ikään kuin koottuina selattavaksi.


Pikkuruinen Alpakka-peitto

Tässä vielä kuva peitosta levitettynä:

Lankoina siis erilaisia Alpakkalankoja, Droppsia, Perulaista (Ali-Ollin Alpakkatilalta ostettua) ja Alvitaa (Viron tuliaisia).

Virkatut Isoäidin neliöt olen yhdistänyt virkkaamalla ketjusilmukoita palojen väliin.



Pikkuruiselle nuttu

Lankana Sirdar Denim Sport ja lisänä hieman Kauhavan Kangasaitan Pampulaa.

Toki olen lankoja sukkiinkin kuluttanut... Niistä lisää myöhemmin, mutta jälleen kerran on pakko mainita, että teen AINA kahta sukkaa yhtäaikaa, sillä mikään ei voi olla ikävämpää, kuin aloittaa valmiin sukan jälkeen sille paria alusta!!



7 Comments:

Blogger Martsuli said...

Kiva idea tuo neliöiden yhdistäminen ketjusilmukoilla!
Hassuam miten ihmiset ajattelevat asioita ihan eri tavalla: minä taas tykkään aloittaa valmiille sukalle paria.. Saa taas tehdä vuorotellen kaikki vaiheet; varsi, kantapää, kiilakavennukset ja jalkaterän osion.
Olen kokeillut kahden sukan tekemistä yhtäaikaa ja totesin etten jaksa tehdä kahta kertaa peräkkäin esim. sukan vartta sillä tykkään vaihtelusta. Eläköön erilaisuus!!

17/2/08 11:52  
Anonymous Anonyymi said...

Mä teen samasta syystä hihat aina yhtä aikaa, samoin etukappaleet jos tarvitaan kahta etukappaletta. En vaan jaksa aloittaa samaa hommaa alusta kun en kuitenkaan muista lisäyksien ja kavennusten kohtaa jne.

17/2/08 13:30  
Blogger Altocumulus said...

Ihana peitto! Minäkin teen nykyään molemmat sukat suht yhtäaikaa. Vaikka olisi valmis ohjekin, tulee usein sovellettua, jolloin ei muista mitä teki jos ei kirjoita paperille kaikkea ja siinä olen laiska kuin mikä...

17/2/08 14:04  
Blogger seijap said...

MOI,
eilen mietin sinua. Minäkin yritän yleensä tehdä kahta sukkaa samaan aikaan. Samasta syystä.
Peitto näyttää kauniilta. Kiva tapa yhdistää palat ei tule niin raskas.

17/2/08 15:43  
Blogger eusu said...

Kiitos kommenteista!!

Seijap, olen otettu=) jos minua olet ajatellut. Minkäslaisia ajatuksia sulle heräsi??

Martsuli, jees erilaisuus on eläköö-huudon arvoista. Se on tosi hauskaa, miten ihmiset ajattelevatkin asioista erilaisin miettein!

Susanna l-a, jep!! Mä kanssa huomasin tuon noita nuttuja tehdessäni, mutta hihat tein toistaiseksi vielä yksitellen, mutta kylläkin ensimmäisenä... Hihoja tuntuu kurjalta aloittaa viimeisenä, kun kaikki muu on jo tehty=)

altocumulus, sama juttu... unohdan lisäykset yms... Mutta suurin syy mulla on just se laiskuus=)

17/2/08 22:40  
Anonymous Anonyymi said...

Sulle on jotain blogissa "metsän keskellä" T:Elina P.S. Linkitykset löydät "Hahtuvapesästä", kun multa ei onnistunut...vielä!

23/7/08 08:09  
Blogger Kirsti said...

Kauniita tekeleitä.Minäkin aikoinaan enemmän harrastin käsitöiden tekemistä.Nykyisin kipeytyy hartiat ja niskat siittä,mutta on aina ilo katsella tälläisiä taidokkaasti tehtyjä juttuja!:)

21/6/10 15:11  

Lähetä kommentti

<< Home