sunnuntaina, maaliskuuta 26, 2006

Mistä haamut tulee??

Mua on oikeesti nyt ruvennyt ihan hirveesti ärsyttää nää blogien ja nimen omaan OMAN blogini haamupäivitykset. Mistä ne johtuu?? Aamulla ennen töihin lähtöä selasin suosikkiblogejani; suuri osa niistä oli "päivitetty" (lue: päivittynyt) tänä aamuna (lue: yöllä). Mukaan laskettuna oma blogini, minun varmasti ollessa nukkuessa siihen aikaan. Nyt kun tulin töistä, huomasin päivittyneeni taas ja nyt äsken oli taas tullut yksi päivitys. Mistä se johtuu?? Mä en ymmärrä, vaikka eilen illalla jo tätä asiaa miettiessäni yritin etsiä Blogilistalta tietoa haamupäivityksistä: en löytänyt... Googletin; en löytänyt. Nyt joku saa kertoa!!

Koska tässä nyt sitten oikeesti päivitän, tällä viestillä, niin laitetaan nyt huviksi yksi kuvakin aloittamastani Opal-sukasta (Opalin pöllö lanka). Tämä on ihkaensimmäinen kärjestä aloittamani sukka.

11 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

vuodatus oli ainakin eilen nurin, ja siitä johtui niiden blogien haamut eilen ja aamuyöstä. En tiedä miksi sinun blogisi päivittyy jatkuvasti, olen käynyt täällä varmaan sata kertaa viikon sisällä "haamun" takia ;)

26/3/06 22:29  
Anonymous Anonyymi said...

Sama selitys vuodatukselle eiliseltä, kuin Annem jo sanoikin. En tiedä, oliko sillä jotain tekemistä viimeöisen kellonsiirronkin kanssa, kun niitä päivityksiä näytti tosiaan olleen paljon ihan aamuyöstä?

Joskushan noita haamuja näyttää tulevan kommentoinneistakin... Muuten se on silkkaa kummittelua??
Olisi kyllä mukava kuulla selitys tähän!

26/3/06 23:20  
Blogger Maija said...

Mä luulin, että niitä tulee, kun sivuntekijä päivittää esim. kirjoitusvirheitä pois tai vaihtelee sivun taustaväriä. Mutta noi kuvaamasi aamuyön päivitykset kyllä kuulostaa kummallisilta.

27/3/06 08:36  
Blogger eusu said...

Mä luulin kanssa ennen, että ne johtuu vaan noista pikkukorjailuista ym... Kunnes tajusin oman blogini päivittelevän omia aikojaan. Mä kun en oikeesti istu koneella tunnin välein päivittelemässä!! Käyn sentään töissä ja nukun yöni... ja on tota muutakin elämää:)

Mm. "Kasvatan minua"-blogi päivittyi blogin pitäjän (siskoni) ollessa sairaalassa vauvan hakureissulla. Sillonhan mä soittelin ihan sille ja ihmettelin kuin voi olla mahdollista??

Kertois nyt joku vastauksen (mun blogi oli taas päivittynyt puolen yön jälkeen, ollessani nukkumassa -> katsoin listalta...

27/3/06 08:42  
Anonymous Anonyymi said...

Hei!
Minä täällä taas, kun jäihän mua vähän vaivaamaan noi haamupäivitykset.

Yksi ehdotus mulla olis: jos blogi päivittyy kommenteista, niin mähän olin kommentoinut tänne illalla vähän ennen puolta yötä. Blogilistahan tarkistelee niitä päivityksiä sitten ns. omia aikojaan (eli ei just silloin kun mä tänne kirjoitin).
Jos se vaan sitten sun blogisi tarkistusvuorolla (klo 00.12) totesi, että siinä välissä oli tullut "päivitys" = mun kommentti ja vaikka just sillä hetkellä kukaan ei päivittänyt, se tuli merkityksi siihen päivityksen kellonaikaan.

Olipas taas sekavasti selostettu eikä selitä niitä toissaöisiä keskellä yötä tehtyjä haamuja. Toisaalta edelleen kuvittelen niiden johtuvan kesäaikaan siirtymisestä ja/tai vuodatuksen puolella koko systeemin takkuamisesta.

Voisko se sairaalassaoloajan päivittyminen johtua siitä, että ihmiset jätti paljon onnittelukommentteja viken blogiin. Blogilista päivitti ne sitten jollain viiveellä??
Sehän ei olis kovin mystistäkään??

Senhän varmaan pystyisi joku koodaamaan, ettei kommentit teettäisi niitä päivityksiä - mutta älkää vaan multa kysykö, miten se tapahtuu!!
Hyvät päivänjtkot joka tapauksessa ja sori tämä pitkä höpötys :).

27/3/06 10:08  
Blogger vikke* said...

Ai sä aloitit jo ton sukan, odottelen millaiset tulee :)
Mulla edelleen keskeneräisiä töitä nurkat täynnä...haluisin aloittaa jotain uuttakin mutta en anna itselleni siihen lupaa.

Haamut vois selittyy tosiaan noilla muiden kommenteilla, mutta siihen "päivitys" on mielestäni väärä sana (? vai onko...?), tjaa-a...mystistä tämä nykyaika :D

27/3/06 13:11  
Blogger eusu said...

Mä en itse oikein jaksa uskoa, että päivitykset johtuisi kommenteista. Tänään olen seuraillut päivityksiä ja ainakin minun oma blogini on yhden kerran päivittynyt ennen puoli kahdeksaa itsekseen, mutta sen päivitykset on tarkastettu useita kertoja tämän päivän aikana. Sitten siinä "info-laatikossa" on vain teksti: ei päivittynyt. Omalla suosikkilistalla on tänään ollut joitakin päivittyneitä blogeja, jotka eivät ole päivittyneet, mutta enhän mä voi niistä tietää, onko jotain oikeesti päivitetty (just kirjoitusvirheitä, ulkoasuu, linkkei tms...). Mene ja tiedä.

Olen laittanut viestin blogilistan infoon eilen, mutta vastausta ei ole kuulunut - vielä.

27/3/06 22:58  
Blogger laurar said...

Voihan haamu taas ti-iltapäivällä... Oon kanssa luullut, et haamut johtuis blogin ulkoasun säätämisestä - toisaalta ymmärrän ettet tee sitä arkena klo 4 aamuyöllä :) Toivottavasti asia selviää.

28/3/06 13:27  
Blogger Minna said...

Oman blogini en ole huomannut haamupäivittyvän ikinä, joten en usko että se johtuu kommenteista. Sen sijaan, voisivatko haamupäivitykset johtua sivulle ladatuista erilaisista jutuista, esim. sulla on tuo kello... niin että... ööh... sieltä kellosaitilta tulee sun sivulle jotakin ...ööh... koodia, joka aiheuttaa sivun päivityksen... Jooh, täysin asiantuntematon arvaus, mutta mielestäni esim., jos sivuilla on mainoksia, niin niiden päivittyminen saa aikaan haamupäivityksen - että voisiko olla sama juttu? Okei, nyt mä jätän nämä nolot arvailut tähän ja poistun takavasemmalle! Ehkä joku tietävämpi osaa kertoa oikean vastauksen! :-)

28/3/06 14:02  
Anonymous Anonyymi said...

Kannattaisi varmaan kokeilla ottaa vaikka tuo kello pois pariksi päiväksi ja katsoa päivittyykö silloin.

28/3/06 14:43  
Blogger Kipre Oy - loistava businessenkeli said...

Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

14/4/06 15:42  

Lähetä kommentti

<< Home