tiistaina, kesäkuuta 20, 2006

Kirjakauppoja ja kirja kauppoja!

Tänään surffailin pitkin kirjakauppoja netissä aamupäivällä:) Mietin "millä verukkeella, minulla olisi oikeus tilata useampi kirja, jotka jotenkin tuolla kierroksella jäi minua haikailemaan" :)

Sitten keksin... Minulla oli jokin aika sitten synttärit ja sain lahjaksi pikkuisen rahaa, joilla antajien mukaan minun piti ostaa jotakin itselleni. Hmm. en ole niitä vielä tuhlannut ja tajusin, että tässä tilaisuuteni!

Päädyin tilaamaan Adlibris.com:sta 4 kirjaa: Knight Erika: Tyylikästä virkaten, Griffiths Melody: Neulojan käsikirja, Turner Pauline: Virkkaajan käsikirja ja Mitronen Kyllikki: Sukkasillaan. Aaaah:)

Onko kellään kokemusta näistä. Toi neulojan käsikirja on ollut mulla joskus lainassa kirjastosta, ja Sukkasillaan kirjaa olen selaillut ja siitä ihmisten kommentteja lueskellutkin, mm. blogeista.

EDIT: Ulkoasumuutos klo 21.30

14 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Sukkasillaan kirja on aivan ihana. Mulla on se kirjastosta lainasta ja olen todella ihastunut siihen, pakko se on joskus hankkia. Mulla on tuo Neulojan käsikirja lainassa myös ja senkin joskus haluaisin. Eli ainakin kahden suhteen olisin valinnut samoin :) Myöhäiset synttärionnittelut!

20/6/06 17:24  
Blogger Tiina said...

Ihan hyvän verukkeen olet keksinyt! :)

20/6/06 17:31  
Anonymous Anonyymi said...

Loistavaa! Kiitos tuosta adlibris-vinkistä, ihan uusi tuttavuus mulle...

20/6/06 19:02  
Anonymous Anonyymi said...

Mä en hoksannut katsoa noita hintoja vasta kuin nyt. Tuo Sukkasillaan kirjakin on vain 16,20 kun luulin että mun pitää maksaa siitä 30 sitten kun sen ostan, suomalaisessa se nimittäin muistaakseni oli 30 0_0 Kiitos linkistä, kyllä minäkin nyt saan nopeamin hankittua noita kirjoja :D

20/6/06 19:43  
Blogger eusu said...

TiinaV: Enkös vain?? :))

Ilona ja Marja: Olkaat hyvä linkistä. Mun mielestä Adlibriksen "Haku" on jotensakin huono. Jos/kun tietää mitä kirjaa etsii, niin sitten kannattaa hakea suoraan kirjaa. Muita kirjoja löytyy lähes sattumalta:) Mutta ihan mukavia tarjouksia kyllä ja muutoinkin mukavat hinnat. En mäkään ennen ole Sukkasillaan kirjaa raaskinut ostaa, vaikka siitä pidempään kyllä haaveillut.

20/6/06 20:15  
Blogger vikke* said...

No mä sitten lainaan sulta kirjoja :D

Mä en kans ikinä saa käytettyä mulle annettua rahaa itseeni, usein menee lasten vaatteisiin tms. Mummo antoi viimeks hieman rahnaa (kannattaa käydä mummon luona, heh) ja ostin sillä omenapuun :)

Kiva sivupoja, selkeä...mutta aika avara...liian avara mun makuun ;)

20/6/06 22:18  
Blogger eusu said...

Vikke: Mä "avarsin" sitä... Hmmm.. Mitenköhän olisi paras. Mitä mieltä muut on. Vikke, mistä sun mielestä pitäisi "piukentaa"?? Sivuilta litteämmäksikö? Kapeampi postausosuus?? TÄH, HÄH??

20/6/06 22:35  
Blogger vikke* said...

No ny on hyvä :) Oli se viimeksikin...mutta aina pitää olla jotain sanomista.

Menee hetki tottua tähän valkoisuuteen.
Mulla oli aamuyöllä migreeni ja yhä pää kipee ja nyt ruutu loistaa liikaa :o
Paree kai sulkee koko kone.

21/6/06 09:13  
Anonymous Anonyymi said...

Mä olen lueskellut tuota sukkasillaan-kirjaa ja on kyllä tosi kiva. Siinä on ihan perusohjeita ja jotain vähän erilaistakin. Toimii.

21/6/06 09:17  
Anonymous Anonyymi said...

Vastaan siihen hattukyselyyn, avasin vasta äsken koneen, joten toivottavasti tämä vielä auttaa sinua. Siis ne (k2tog)twice jne. tosiaan tarkoittaa, että se kavennus tehdään kaksi kertaa peräkkäin. Mutta se on vasta siellä kavennuskerroksilla ja siinä pitääkin hävitä silmukoita. Hattu aloitetaan neulomalla 2 krs oikeaa, sitten aloitetaan Feather Lace-kuvio, jota kerrataan 2 kertaa. Sitten kuvion kerrokset 1-2 ja sitten kavennuskerros, jolloin lieriosan "liiat" silmukat häviää. Taas aloitetaan pitsikuvio, jota kerrataan halutun koon mukaan. Ja sitten lopuksi vasta aloitetaan se Crown shaping-kuvio ja siinä sitten silmukat vähenee pikkuhiljaa:) Kysy vaan lisää, jos tämä ei auttanut!

21/6/06 13:25  
Blogger eusu said...

Katja KIITOS!! Ratkaisin ongelman, olin alkuun tajunnut, että ne kavennuksen kierrokset 1-4 ovat samalla pitsineule... ja vasta krs5 alkaa kavennukset. Olen niin huono kielissä, että yritän oikolukea mm. kaikki ohjeet. Mutta onneksi alkaa raksuttaan sit neuloessa kuitenkin, etteihän se näin voi mennä. Onneksi on olemassa "kanssaneulojat" - aina voi kysyä:))

21/6/06 13:39  
Anonymous Anonyymi said...

Juu, minäkin monista vahingoista viisastuneena luen nykyään ohjeet tosi tarkkaan. On tullut useamman kerran purettua isokin tekele, kun on vaan antanut mennä...varsinkin näissä vieraskielisissä ohjeissa. Mutta täytyy tunnustaa, että kyllä suomenkielisissäkin joskus tuppaa noita "ymmärrysvirheitä" tulemaan:)

21/6/06 14:06  
Anonymous Anonyymi said...

Muistelen, että kävit joskus aiemmin sotaa haamupäivityksiä vastaan (vai muistanko väärin?). No, minulle niitä haamupäivityksiä näkyy edelleen, vieläpä monta kertaa päivässä. Nyt olit näköjään tehnyt muutoksia ulkoasuun, mutta se ei selitä kaikkia haamuja. Ehkä teet jotain muutoksia, joita en huomaa...?

Blogilistalla voit käydä tarkentamassa omia asetuksiasi, mistä blogilista tarkistaa päivityksesi (blogisi info-sivu -> muokkaa tietoja). Minulla ainakin auttoi sen atom- ja rss-syötteen laittaminen (älä kysy minulta mitä se tarkoitta...).

21/6/06 14:59  
Blogger eusu said...

Anne: Olen muuttanut blogiani eilen klo 21.30, niinkuin EDIT-tekstiini laitoin! Mielenkiintoista tässä on se, että yöllä nukkuessani, terassilla neuloessani tai vaikka työpaikalla töitä tehdessäni blogini päivittyy. :))

No mutta joo, mulla jostain syystä blogi päivittyy ihmisten kommenteista?? En tiedä. En ole jaksanut enää piiiiitkään aikaan siitä välittää. Blogilistalla on paljon muitakin blogeja, jotka päivittyy itsekseen.

Kiitos vinkistä atom- ja rss- syötteistä. En ole niitä ajatellutkaan. Pitänee kokeilla.

21/6/06 16:52  

Lähetä kommentti

<< Home