sunnuntaina, lokakuuta 22, 2006

Tumppuja, tumppuja, tumppuja...

Mä ihastuihin tuohon tumppujen yksinkertaistakin yksinkertaisimpaan malliin, jolla nuo ed. postauksen Noro-tumput tein!!! Malli sopii tosi kivasti paksuille langoille.


Tytöille tein nää lämpöset tumput. Luumun punaset (? vai kanerva...mikälie) ovat Novitan Aino-langasta, 100% villaa. Punaiset taas ovat tuosta ihanasta Valley Yarns-langasta, joka siis 85% villaa, 15% alpakkaa. Tein lapasista erityisen paksut, siten, että käytin molempia lankoja neuloessani 4,5mm puikkoja (bambuisia - tietenkin -hih..), eli huomattavasti suosituspuikkokokoa pienemmät puikot! Aino tumpuissa on 24 silmukkaa, Alpakka-villatumpuissa 20 silmua:)) Itselleni meinaan nyt tehdä kanssa alpakka-villaset tumput.

Mä olen aikaisemmin alpakka lankoja (100%) huomannut, että mä saan hirmuisen allergisen reaktion. Nenä vuotaa, kutisee jne... (tekstiilipölylle ainoastaan tiedän olevani allerginen). Eilen olin tosi tukossa ja mietin illalla, että oisko voinut johtuu tosta villa-alpakasta?? Eipä voi tietää. Katsotaan toistuuko usein sitä neuloessa??

Osallistukaa edelleen arpajaisiin. Arpajaisten ohjeet ja kommenttilaatikko, johon viestit jätetään löytyy edeltä.

6 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Ihanan lämpimän näköisiä :)

22/10/06 12:34  
Anonymous Anonyymi said...

Jälleen täällä tirkistelemässä. Näyttävät lämpimiltä ja pehmeiltä.

22/10/06 18:36  
Blogger vikke* said...

Onpas kivan näköiset. Ihana tuo "kuninkaantuoli" kuva...vai onks toi just se asento, jolla kannettiin koulussa kaveria (?)

Jaa,a...kyllähän sille alpakallekkin voi allerginen olla.

22/10/06 22:14  
Anonymous Anonyymi said...

Minulle tulee allergiaoireita mohairista. Miksi ei siis alpakasta? Muistaakseni ainakin nurinkurin-blogissa oli toinen kirjoittaja alpakalle allerginen.

23/10/06 12:57  
Anonymous Anonyymi said...

ihania lapasia, ja helppo ohje houkuttaa aina...
Ainiin osallistuin tuohon arvontaan, ja unohdin mainita sen ei niin mieluisen työn.
Jottet suuttuisi minulle niin mainitsen sen tässä, eli noista viimepostauksen lapasista en oikein pidä, värit kun eivät ole minun makuuni, muute´n voisivat kyllä olla mukavat.
Tässä siis toivomaasi palautetta(:

23/10/06 17:32  
Blogger eusu said...

Kiitti helppojen hanskojen kehuista:)) Ovat kyllä tosi lämpöiset.

Hanne: Joo, mulla kanssa mohairlangat kutittaa nenää, mutta tää alpakka on saanut ihan tukkoiseksi. Tuntuu, että limakalvot turpoovat.

Sannero: Joo kiitti palautteesta. Värithän ne on aina ekat, joissa tulee mielipide-eroja. Mua noissa Noron tumpuissa häiritsee ainoastaan tuo lila. Yök. Mutta Noro on aivan ihanaa lankaa - siis minun mielestäni.

Joo Vikke, on se just se kuninkaan tuoli. Tytöt keksi itse sen asennon käsiä kuvatessani.

23/10/06 21:49  

Lähetä kommentti

<< Home