torstaina, marraskuuta 23, 2006

Laulu lapasesta

...Mikä laulu? (Se on vain otsake...)

Lapaskuun saldo nyt 8 (ja 1/2) lapas-paria.

Uusimmat huopatumput esittäytyy:


Ruskea huopalapanen
Malli: Oma
Koko: "naisen käsi"
Lanka: Kauhavan kangasaitan "musta" 2 säikeinen hahtuva
Puikot: 7,0mm paksut 40cm:n pyöröt


Mustan-vihreän-harmaa lapanen
Malli: oma
Koko: "miehen käsi"
Lanka: Pirtin kehräämön musta 1-säikeinen hahtuva
+ Tallinnalainen vihreä-harmaa liukuvärjätty
1 säikeinen hahtuva yhdessä
Puikot: 7,0mm paksut 40cm pyöröt



Puna-musta Huopalapanen
Malli: oma
Koko: "Naisen/nuoren käsi"
Lanka: Tallinnan tuliainen,
puna-musta liukuvärjätty hahtuva
2-säikeisenä neulottu
Puikot: 7,0mm 40cm: pyöröt

Nämä viimeisimmät huopuivat koneessa kiinni ja auoin niitä 1/2 vuorokautta. Sen verran mökkyräksi muotoutuivat rajun käsialan jälkeen, että heitän ne uudestaan koneeseen ja samalla muuttavat kokoaan "lapsi"-kokoiseksi.

7 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Ihanasti olet kanteleen päällä kuvannut lapset. Sinulta on lapasia syntynyt hurjasti.

23/11/06 17:46  
Blogger eusu said...

SeijaP: Juu, olen yrittänyt tässä ahkerasti tehdä joululahjoja:) Lapaset - ja etenkin hahtuvasta syntyy niin nopeasti, että sopii joululahja tekeleeksi mainion hyvin. Ja pidän itse tosi paljon huovutetuista lapasista, pipoista, tossuista...jne...

Nyt on niin pimeetä, että sisältäkään on vaikea löytää tarpeeksi valoisaa paikkaa valokuvausta varten... Nuorimmainen harjoitteleli juuri halogeenilamppujen alla koti(soitto)läksyjään, joten mikäs sen parempi paikka valokuvauksellekaan:) Ja vaihtelu piristää (Kuvattavien taustaksi).

23/11/06 18:02  
Anonymous Anonyymi said...

Kunnioitettavan määrän hienoja lapasia olet saanut aikaiseksi! Huovutetut tumput ovat ihania, voikun ehtisin itsekin vielä tehdä muutamat täksi talveksi...

23/11/06 20:18  
Anonymous Anonyymi said...

Hirveän monta lapasta oot vääntänyt! Rispektiä!

Marsvin

23/11/06 20:57  
Blogger vikke* said...

Kivoja lapasia, oot ollu tooooosi ahkera :))

Mulla huopui kerran yks punaisesta hahtuvasta tekemäni kassi (iso sellainen) kiinni ja siihen tyssäs puna-oranssin hahtuvan käyttö :(
Mä onnistun aina hajottamaan koko työn kun alan repimään kiinni huopuneita kohtia irti toisistaan.

Vitsit, mun pitäs E:lle tehdä huovutettu hattu joululahjaksi mutta en oo vielä aloittanut, oon varmaan saanu hahtuvasta tarpeekseni kun tuli vuos sitten tehtyä niitä hattuja enemmän ja vähemmän :D

23/11/06 22:46  
Blogger eusu said...

Kiitti Mermaid ja Marsvin!!

Vikke: Noist puna-mustista huopui toinen hanska ja sekin mustalta kohdalta...

Mä kanssa lupasin T:lle hatun pukinkonttiin ja sen oonkin jo tehnyt (se sininen, jonka oon esitellyt)

23/11/06 23:12  
Anonymous Anonyymi said...

Piti tulla kylään ;) Mulla oli vaihe että en tehnyt mitään lapasta sukkaa tai pientä lapsen vaatetta isompaa. Nyt vuorotteluvapaalla olen taas tehnyt joitain isompia lapasten pipojen ja muiden seuraksi. Ihana tehdä noita nopeasti valmistuvia.
Sä oot kyllä aikas taitava neuloja mun mielestä.

28/11/06 21:50  

Lähetä kommentti

<< Home